čtvrtek 1. října 2015

RAW sushi

Každý člověk má nějaký vývoj. Ať už názorově, přístupem k životu nebo i jídly, které konzumuje. I já u sebe cítím jistý posun, a to posun k více syrové stravě. Ač mám dodnes ráda různé fazolové směsi, čočkové polévky, rýži, atd., můj žaludek po nich není tak lehký jako po čerstvé zelenině a ovoci. Proto jsem se ráda inspirovala receptem na sushi, které je plněné směsí petržele a slunečnicových semínek. Divné? Zkuste a budete příjemně překvapeni :)



RAW sushi
(inspirace zde)

Suroviny: 
140 gramů slunečnicových semínek

400 gramů kořenové petržele
1,5 čajové lžičky soli
4 polévkové lžíce jablečného octa
plátky Nori řasy
nakrájená zelenina (okurka, mrkev, avokádo)...

Wasabi prášek + 1 polévková lžíce tahini
Sójová omáčka Tamari
Nakládaný zázvor 


Postup:

  1. Slunečnicová semínka propláchněte, zalijte vodou, přidejte sůl a nechte alespoň 4 hodiny namočené, ideálně přes noc.
  2. Semínka propláchněte a nechte na sítku vykapat. Poté je přeneste do nožového mixéru a umixujte na lepivou směs (ale nepřemixujte na pastu). Rozmixovaná semínka si dejte vedle do mísy a do mixéru nyní dejte oloupanou petržel. Také rozmixujte na "drť" a dejte do mísy k rozmixovaným semínkům. Přidejte asi 4 polévkové lžíce jablečného octa a pořádně promíchejte.
  3. Na rolovací podložku položte plátek nori řasy. My máme rádi sushi malinkatý, tak řasu přestřihnu napůl. Lesklá strana řasy by měla směřovat, směs budeme vrstvit na matnou stranu.
  4. Petrželovo-semínkovou směs rovnoměrne namačkejte na řasu. Ne však zcela do krajů, špatně by se vám rolka uzavírala. Obzvlášť horní okraj by měl mít rezervu asi 1,5 cm.
  5. Doprostřed naskládejte zvolenou zeleninu, ale jen trochu, ne moc. 
  6. A teď už samotné rolování. Směs se na řase chová jinak než rýže. Tato směs nelepí a je celkem snadné rolku pokazit. Celou dobu při rolování si náplň přidržujte prsty a snažte se rolku uzavřít ještě před "lemem" řasy, který jste si nechali volný. Tento konec poté navlhčete a rolku dodělejte. Doporučuji toto sushi dělat spíše tlakem než bezhlavým válením rolovací podložky :)
  7. Rolky krájejte ostrým nožem a po každém ukrojeném kousku nůž opláchněte ve studené vodě.
  8. Wasabi prášek rozmíchejte s trochou vody, přidejte tahini, trochu sójové omáčky a rozmíchejte v hladkou omáčku, kterou sushi postříkejte. 
  9. Podávejte s nakládaným zázvorem a sójovou omáčkou.

3 komentáře:

  1. Sushi jsem vyzkoušela jednou v životě a moc mě to nenadchlo. Ale když jsem našla tento recept, řekla jsem si, že tohle zkusím doma. A výsledek? Doma to zmizelo raz dva, takže opravdu děkuji za recept. Navíc takových zdravých receptů moc nemám, takže si jej ukládám.

    OdpovědětVymazat
  2. Combining foundation material to the guide is supposed to supply any readers with the help of essential the specifics of individual becoming analyzed, for example showcasing plus broadening after foundational experiments performed prior to now, essential historic situations of which communicate to for what reason not to mention through what exactly techniques the analysis issue is out there, and also denoting critical the different parts of the review [concepts, folks, areas, things]. https://imgur.com/a/1GVadKa https://imgur.com/a/BpgMJz1 https://imgur.com/a/8GyEI7J https://imgur.com/a/CEaR080 https://imgur.com/a/VDqr7Ig https://imgur.com/a/m8qXjeh https://imgur.com/a/Lfhpvw2

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý den, tady je rychlý, jen v případě, že zoufale potřebujete kouzelné kouzlo, které vám pomůže oživit váš rozpadlý vztah, je opravdu všestranný, soucitný a spolehlivý, pokud jde o kouzlení. Doktor Egwali pravopis domů je tou pravou volbou pro vás. Kontaktujte ho a vysvětlete mu, a mohu vás ujistit, že zbytek by byl úplnou magií, můj milostný život byl na pokraji zhroucení, dokud jsem si neobjednal milostnou frázi, jsem dnes živým svědkem, proto používám toto médium k dejte světu vědět o tomto velkém doktorovi čarodějnic, který mi přinesl klid a pohodu, promluvte si s ním ještě dnes a nechte své emocionální obavy zahodit.
    Oslovíte ho na těchto kontaktech!

    WhatsApp: +2348122948392
    Kurýr: dregwalispellbinder@gmail.com

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář.
Pokud Vám neodpovím, neznamená to ignoraci, ale jednoduše jsem Váš komentář přehlídla. Nebojte se napsat znovu ;)