středa 10. června 2015

RawFest 2015

Minulý víkend se na pražské Štvanici konal již druhý ročník RawFestu. Nepořádal ho nikdo jiný než společnost Lifefood, která je hlavním představitelem živé stravy v Čechách. Na festival jsem se těšila už pár měsíců a když jsem si přečetla informaci, že se vlastně jedná o největší festival rawfood ve světě, moje zvědavost stoupla ještě více. Po reportu z libereckého Greenfestu Vás tedy zvu na ohlédnutí za nejvetší RAW událostí letošního roku.

Na festival jsme se vypravili v sobotu a dopředu nás rosničky varovaly, že bude vedro k padnutí. Vyzbrojili jsme se tedy rozprašovačem na vodu (super vynález) a po lehké snídani se natěšeně vydali do Prahy. Vstupné na místě stálo na jednu osobu 320 Kč, ale co, někdo to propije za večer v hospodě a někdo navštíví pohodovou akci. Výše vstupného se mi vzhledem k doprovodnému programu zdá adekvátní, všude jinde v Evpropě by to bylo mnohem více...Program lákal na hvězdy jako Tim Shieff - jeden z nejlepších světových free runnerů (běhají po stěnách, různě se odrážejí, dělají stojky, běhají po rukách a tak - pro představu klik sem) a Mimi Kirk - vitální paní, která v září oslaví 77. narozeniny, oba na RAW stravě. Ale na druhou stranu chápu, že pro člověka, který si chce ochutnat nějaké to RAW jídlo a navštívit pár stánků, je tato cena poměrně vysoká. 
Hned u vchodu mě překvapil stánek s pivem. Sice si pivo také ráda dám, ale na festivalu tohoto rázu bych ho opravdu nečekala. Ale chápu to jako vstřícný krok pro páry, kdy něžné pohlaví přivede svůj protějšek, který si zde alespoň to pivo může dopřát. Takže vlastně OK.
Cyklo-Fresh Bar
Kokoza
Středobodem celého festivalu byla restaurace Lifefood a před všemi pracovníky zde smekám vše co můžu. Když už jste si vystáli konstantní dlouhou frontu na sluníčku, byla obsluha rychlá a milá. Dokonce se nám poštěstilo a byli jsme obsluhováni samotnou zakladatelkou Lifefoodu Terezou Havrlandovou, kterou na jejich facebookových stránkách všichni komorně nazývají Terez. Moc se mi líbí její přístup, že ač by si mohla festival užívat, nebojí se si stoupnout za bar a obsluhovat návštěvníky.
Co se týče výrobků Lifefood, nějaké mi sedí více, jiné méně, protože mi přijdou chuťově "nedomrlé".  Proto jsem se u jejich restaurace trošku bála, aby se i jídla nenesla v podobném duchu. Obavy byly zcela zbytečné a všechno, co jsme v lifefoodí restauraci ochutnali bylo výborné. První místo vyhrál bezmedovníček, ale palačinka byla také delikátní. Čabajka se zelím a hořčicí by dle mého obstála i v hospodách a svíčková se také nenechala zahanbit, jen v ní bylo na můj vkus moc hřebíčku. Ceny v Lifefood restauraci byly na rawfood poměry velmi lidové a tak člověk mohl zkusit opravdu vše. Možná je to i strategie Lifefoodu, že dají dražší vstupné a zčásti tak zadotují nižší ceny v restauraci. A lidi si za dobré ceny ochutnají, co hrdlo ráčí. Každopádně mi bylo líto ostatních zúčastněných restaurací a stánků nabízejících pokrmy, protože cenám, za které nabízel Lifefood se asi dalo těžko konkurovat.  Když už jsem si zaplatila to vstupné, tak jsem si také radši dala jejich palačinku za 45,- než totožný výrobek u jiného stánku za dvojnásobek. Toť vše k mým myšlenkovým proudům na téma Lifefood - pořadatel RawFestu. 
Lifefood restaurace
Bezmedovníček
Příprava palačinky
Palačinka
Bezmedovníček
Meníčko - vše za 130,- myslím

RAW svíčková
RAW čabajka s hořčicí a zelím
Věc, na kterou se všichni rawfood maniaci těší jsou mladé kokosy. Nabízí se otázka, čím se liší od klasických kokosů. Jak už samotný název vypovídá, mladé kokosy se nechávají zrát podstatně kratší dobu než jejich tmavší bratříčci - asi 6 - 8 měsíců v porovnání s 12 měsíci u klasického kokosu, který všichni známe. Mladý kokos je téměř po okraj plný vody a to ne jen tak ledajaké. Je plná minerálních látek v dobře vstřebatelné formě a je tedy hojně využívána sportovci k hydrataci organismu, takový přírodní iontový nápoj. Ve prospěch mladého kokosu hraje i jeho nižší tučnost. Bohužel, cenově není moc příznivý a na koupi tohoto hitu si připravte jednu bankovku s Karlem IV (a která to je?). Dostanete otevřený kokos s brčkem, vodu vypijete a pak se vrátíte ke stánku, aby Vám ořech rozsekli a vy si mohli vyjíst dužinu. Na tu jsem neměla chuť, bylo tam přeci tolik jiných dobrot, tak jsem si otevřený kokos vzala domů a druhý den použila na jahodové smoothie a byla to dobrota největší.
Mladý kokos
Mladý kokos
Mladý kokos
Když jsem se dozvěděla, že na festivalu bude mít stánek i německá firma PureRaw říkala jsem si, jak nám všem vytřou zrak. Bohužel tam žádnou bombu, která by stála za utracených pár peněz, neměli, a tak jsme si jen ochutnali jejich Reishi-Latte. Nebylo to špatné, ale obejdu se bez toho. 
PureRaw
PureRaw
Bez čeho se ale neobejdu jsou čokolády. A ty od Raw Chocolate Company řadím v RAW světě k jedněm z nejlepších. Protože nejsem fanda xylitolu, vzala jsem všechny, které ho neobsahují a doma pak udělala důkladné ochutnávání. Jediná, která mě nezaujala, je pomeranč s goji, která má takovou tu umělou tukovou pachuť, kterou bohužel cítím ve všech čokoládách od Lifefoodu. Raw Chocolate Company mají i moruše, rozinky, goji nebo physalis v čokoládě a až je někde uvidíte, neváhejte si je koupit.
Raw Chocolate Company
Dál už se moc žádné další ochutnávání nekonalo, přeci jen, bylo přes 30°C a já měla chuť možná tak na smoothie, zmrzku nebo vodu. Nechtěla jsem to lámat a cpát se a tak jsem si jen udělala malý nákup ovoce - červené banány, marakuju a medjoolské datle. Na stánku měli i durian, který jsem se ale neodvážila koupit. Jednou jsem ho jedla v mrazem sušené podobě a chutnal jako cibule. A to byl bez toho svého intenzivního smradu. Jen tak ze srandy jsem si k čerstvému durianu přivoněla a i přes slupku bych se vsadila, že stojím vedle žumpy. Ale až budou někde nabízet ochutnávku, tak se bránit nebudu :)
Fruit Bar
Durian
A co vy, byli jste na RawFestu? Jak se vám líbil?

8 komentářů:

  1. Ja jsem byla v nedeli a byla jsem nadsena! Bylo to mnohem lepsi nez minuly rok :). Dostala jsem to jako darek k narozeninam a nedokazu si predstavit lepe utracene penize za darek! :) Skvele jidlo, ktere bych jedla kazdy den - mit cas a penize. Krasne pocasi, prijemna atmosfera a mile prostredi, vsichni usmevavi a privetivi... Za me jedno velke plus! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, taky mít penízky, tak si to dopřeju častěji :) V neděli tam asi bylo příjemněji, v sobotu to bylo k padnutí :o Ale to nic nemění na celkovém dojmu :) A vstupenka na RAW fest jako dárek k narozeninám? Taky chci tak osvícený přátelé :D

      Vymazat
  2. Super článek, já dala přednost odpočinku za Prahou, ale RawFest vypadá, že se povedl:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, povedlo se to moc :) Občas je třeba i odpočinku, Rawfest bude určitě i příští rok ;)

      Vymazat
  3. Byla jsem v neděli, vstupenky zakoupeny v předprodeji, takže jsem je měla za krásných 190 korun. :)
    Jídla z Lifefoodu mi moc nejela, zato z Rawzinky ano (takový stánek skoro na konci), měli tam asi nejnižší ceny a jídlo mi tam chutnalo nejvíc.
    Taky se přiznám, že jsem ráda, že jsem šla v neděli, protože většina jídla byla levnější než v sobotu, tak jsem si toho mohla dát víc. :D
    Tenhle rok jsem si užila víc než minulý, jídla byla na úplně jiné úrovni. Taky jsem byla ráda, že se tam objevila i zmrzlina. :D A měli i nanuky.. A tom jsem na minulém ročníku jen snila. :)

    Btw, někde jsem ochutnala sušenou černou moruši, to bylo něco božského, hned po výplatě si běžím pro pytlíček do zdrávky. :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rawzinku jsem teda přehlídla a asi to je škoda... Zmrzka tam sice byla, ale v tomhle já jsem konzerva a nejradši mám domácí a nanuky od Rawito mě zase tak neberou (ochutnala jsem je už na Evolutionu a už nemusim :)

      Ale s černou moruší máš pravdu, taky jsem to tam ochutnala a byla moc dobrá :)

      Vymazat
  4. Tak ty čabajky vypadaj fakt hodně věrohodně ! Jé to jsem netušila, že je na akci takovéhle vstupné, přijde mi to skoro až moc, když to porovnám s jinými akcemi/veletrhy - nějak mi nejde do hlavy, proč je tak veliké (asi pronájem?). Pivo pobavilo (zřejmě aspon zastudena chmelené :D )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A byly fakt dobrý!
      Asi náročná organizace, ale určitě i to částečné dotování vlastních pokrmů....
      Pivo bylo určitě košer a nepasterizované :D

      Vymazat

Děkuji za každý komentář.
Pokud Vám neodpovím, neznamená to ignoraci, ale jednoduše jsem Váš komentář přehlídla. Nebojte se napsat znovu ;)