čtvrtek 5. června 2014

Fazolový salát s citrónovo-koprovo-hořčičnou zálivkou a křenovými květy

Zkoušeli jste někdy jíst křenové květy? Ne? V životě by mě nenapadlo, jaká je to dobrota. Roste mi pod okny takové bohatství a já na to přijdu až teď?! Květy křenu řadím mezi jedny z nejlahodnějších kvítků, nejsou hořké, ani nemají pachuť trávy. Jsou příjemně lehce křenové, s vůní pylu a salátu dodají ten pravý říz. Ach, asi jsem se zamilovala.

Další novinkou do mého jídelníčku je kopr. Ten jsem dříve nemohla ani cítit. Považovala jsem ho za krále všech hnusů. Těžko říct, jestli se mi tak změnily chutě, nebo už jsem si zvykla i na horší hardcore a je kopr proti tomu eňo ňůňo bašta. Zkrátka a dobře, dnes si s chutí svazeček koupím.

Fazolový salát s citrónovo-koprovo-hořčičnou zálivkou a křenovými květy
(2 porce)

Suroviny:
1 hlávkový salát
1 svazek kopru
1 hrnek uvařených bílých fazolí
2 hrsti křenových květů
4 polévkové lžíce tahini
12 polévkových lžic vody
1 polévková lžíce bílého balsamica
šťáva a kůra z 1 chemicky neošetřeného citrónu
1 čajová lžička soli
1 čajová lžička hořčičných semínek


1 polévková lžíce javorového sirupu



Postup:
  1. Salát omyjte a natrhejte na menší kusy do mísy. Přidejte uvařené fazole.
  2. Citrón omyjte a nastrouhejte kůru.
  3. Hořčičná semínka dejte do koktejlového mixéru a rozmixujte. S největší pravděpodobností to moc dobře nepůjde, protože nože budou semínka jen tak honit :o
  4. Přidejte tahini, vodu, šťávu z ostrouhaného citrónu, balsamico, sůl a mixujte asi minutu.
  5. Kopr opláchněte a nakrájejte na drobno.
  6. V menší misce smíchejte nakrájený kopr, citrónovou kůru a přidejte umixovanou směs. Promíchejte.
  7. Zálivku smíchejte se salátem.
  8. Salát nandejte na talíře, každou porci ozdobte hrstí opláchnutých křenových květů a zakápněte javorovým sirupem.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář.
Pokud Vám neodpovím, neznamená to ignoraci, ale jednoduše jsem Váš komentář přehlídla. Nebojte se napsat znovu ;)