sobota 6. června 2015

Mandle pražené na umeoctu

Loni jsem zveřejňovala recept na Salát ze špenátu s jahodovo-balsamicovou zálivkou, kde jsem jako ozdobu použila mandle pražené na umeoctu. Soudě dle počtu zobrazení receptu a také podle toho, že na mandle nepřišla žádná odezva jsem vydedukovala, že se recept na tuto dobrotu jaksi ztratil v obsahu...

Proto se na mě snad nebudete zlobit, když mandle pražené na umeoctu uveřejním znovu, a tentokrát jako samostatný recept, protože si to prostě zaslouží. Ano, taková mňamka to je. Zaručeně s tím okouzlíte každého, komu je nabídnete. Tedy skoro každého. Ale u nás vždy mizí závratnou rychlostí. 




Mandle pražené na umeoctu


Suroviny:
100 gramů neloupaných mandlí
1 polévková lžíce umeocta (jiný nefunguje - ozkoušeno)

Postup:
  1. Mandle opražte na sucho. Až budou vonět a praskat, přidejte jednu polévkovou lžíci umeocta a rychle "proházejte", aby se umeocet dostal všude. Nechte vychladnout a konzumujte.
Rychlovka, že? A nemusíte se omezovat jen na mandle, slunečnicová semínka jsou také moc dobrá :)

21 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Zkus :) a kdyby se mandličky zdály moc drahý, slunečnice nám taky vždycky návštěvy vyberou do posledního semínka ;))

      Vymazat
    2. Mohu se jen ještě zeptat, mám nechat mandle přes noc namočit? :)

      Vymazat
    3. Nemáčet, jen opražit.
      Pokud jde o inhibitory růstu v semínkách a oříšcích, dá se jich zbavit dvojím způsobem. Máčením nebo pražením. Máčení je šetrnější a výživová hodnota roste, ale úprava pražením je zase chutnější a tělo potřebuje rovnováhu, takže střídám oboje. Někdo před pražením semínka proplachuje, mně se to nedaří a nejsou pak tak chutná a připalují se mi.. Takže neproplachuji ;)

      Vymazat
    4. Moc děkuji za ujasnění :)) Já právě četla, že by se před pražením měla semínka a oříšky alespoň propláchnout, aby se nepřipálili jejich tukové složky, což je karcinogenní, ale já vím, to je takhle se vším, takže jak píšeš, chce to rovnováhu :)

      Vymazat
  2. Dělám je už od prvního zveřejnění pravidelně a jsou výborné! Jsou nedílnou součástí všech oslav a pod. :) Díky moc! Bára

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to jsem ráda :) Je to skoro mor, že? :)

      Vymazat
    2. Jo, jo, nedají se přestat jíst! :)

      Vymazat
  3. Tak ty mandle mi opravdu unikly. Napravím co nejdříve :) Jindra

    OdpovědětVymazat
  4. Taková lepší verze slaných oříšků? Mm. :))

    OdpovědětVymazat
  5. Můžu Vás ujistit, že mandle v umeoctovém kabátku nezapadly. Děláme je často. Slunečnice je super nápad! Hezký den a díky za prima tipy!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Ale shodneme se, že si zaslouží samostatný recept, ne? :)

      Vymazat
  6. Vyzkouším - ume ocet mě nikdy nenapadl. Já pro návštěvy jedu v pražených mandlích/semínkách se shoyu - postup stejný, zastříknu sojovkou až na konec - žravost taky stejná, nikdy nic nezbyde. Ivka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Shoyu jsem je také párkrát dělala, také moc dobré :)

      Vymazat
  7. No teda, zrovna jsem měla hroznou chuť na nějaký takový "zobání", tak jsem valila hned k plotně a podařilo se! Myslela jsem, že to bude trvat po vlití octa dýl, takže to bylo skoro jak nějaký kouzlo :D. A ta chuť! Kdybych to nechtěla dát ochutnat i dalším členům rodiny, tak bych to sežrala všechno :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je rychlý zasyčení a je to :) Alchymie :)
      Ono je lepší se podělit, pak jen bolí břicho :D

      Vymazat
  8. Dobrý den.Kupujete mandle bio?Děkuji.Pavlína

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, ano, všechny ořechy a semínka kupuji v bio kvalitě ;)

      Vymazat
  9. Delikatesa! Díky, Zuzana

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář.
Pokud Vám neodpovím, neznamená to ignoraci, ale jednoduše jsem Váš komentář přehlídla. Nebojte se napsat znovu ;)