úterý 11. února 2014

RAW čokoládová granola

Připouštím, že pohanková granola se může zdát jako mravenčí práce, ale není to tak. Jednotlivé úkony nám zaberou pouze pár minutek. Takže netřeba se vlka bát a směle do toho!
Granolu dělám opravdu jen jednou za čas. Svátečně. Miluju ty chvíle, kdy si v krásné nedělní ráno můžeme k snídani dopřát domácí granolu s mandlovým mlíčkem. Taková naše obdoba prasácké americké snídaně v podobě cereálií s mlékem. K tomu nohy pod deku a kouknout na nějakou pohádku. Vím, že Vánoce byly více než před měsícem, ale stejně...

Základem je naklíčená pohanka. Usušená naklíčená pohanka je křupavoučká a je to velmi univerzální pomocník. Můžete z ní udělat granolu, rozmixovat na mouku a použít v nepečených dezertech nebo sypat všude tam, kde potřebujete do jídla přidat sacharidy. Třeba na nějaký živý salát nebo jako křupavá posypka na polévku.

Proces naklíčení pohanky jsem popisovala zde. Až bude pohanka naklíčená, rozprostřete jí a nechte vysušit. Mně to trvá na naší DIY sušičce přibližně den. Vždy pohanku suším ve větších dávkách, abych si při přípravě receptů ušetřila práci se samotným sušením. Pak už je sáhnu do sklenice s usušenou naklíčenou pohankou a je to.


RAW čokoládová granola

Suroviny:
300 gramů usušené naklíčené pohanky
150 gramů datlí + 200 ml vody
4 polévkové lžíce nepraženého kakaa
1 polévková lžíce skořice
100 gramů lískových ořechů
50 gramů rozinek
50 gramů goji
50 gramů kakaových bobů
špetka soli



Postup:

  1. Datle propláchněte, zalijte odměřeným množstvím vody a nechte pár hodin odmočit, nejlépe přes noc.
  2. Kakaové boby nasekejte v mixéru na malé kousky.
  3. Lískové ořechy buď nasekejte nožem na větší kusy nebo nechte celé.
  4. Nasekané ořechy a kakaové boby přeneste do mísy, přidejte pohanku, rozinky, goji a tuto suchou směs promíchejte.
  5. Datle dejte i s máčecí vodou do mixéru a rozmixujte na kaši. Do kaše přisypte nepražené kakao, skořici, špetku soli a promixujte. Konzistence by měla být asi jako pyré.
  6. Rozmixovanou kaši přilejte k suché směsi a promíchejte.
  7. Směs rozprostřete na pečící papír a nechte sušit do křupava.




29 komentářů:

  1. udělat raw granolu by mě nenepadlo:) ale vypadá to lákavě, takže při příležitosti nejbližšího volno asi vyzkouším:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. JE sice surovinově trošku náročnější, ale věřím, že za to stojí ;)

      Vymazat
  2. Granola raw je Opravdu vyborna ....{pohanku klicim uz chvili,hledala jsem zpusoby jak ji vyuzit nejen do kase...a tak mam radost;}}}

    OdpovědětVymazat
  3. Chystam se na granolu, ale mam par otazek. Nemam susicku, tak se ptam, zda je tedy mozne pohanku susit pri pokojove teplote a jak to asi trva dlouho? A dale v kroku 7 jsem uplne nepochopila, kde tu granolu susit?
    Dekuji za odpoved. Barca

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krok 7 je myšlet také v sušičce :) No, při pokojové teplotě nevím.. možná v létě by to proschlo rychle, ale teď v zimě to chvíli potrvá... Možná zkusit vymyslet místo, kde bude tepleji, nebo průvan - topení, u okna, atd... Každopádně, pokud člověk nehrotí enzymy z raw stravy, může se to šoupnout do trouby ;)

      Vymazat
    2. Tak trouba to bude asi jistit :-) Jaka je tedy idealni teplota a delka suseni v troube? B.

      Vymazat
  4. Asi bych to tipla, ze se to susi jako kokosky :-) ze? Mam jeste pripominku mimo. Nezobrazuje se mi recept na boruvkove supermafiny. Je mozne, ze tam neni vlozen? B.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já kokosky nedělám :D Ale pokud bude granola dělaná z dostatečně usušené pohanky, nebude to trvat tak dlouho ;) Zkrátka ochutnávat, Na ty muffiny mrknu až dorazim dom, ono mě blogger celkem zlobí a nejde občas mi to smaže odkaz.. Ale recept tu určitě je ;)

      Vymazat
    2. Mam jeste dotaz ohledne tech boruvkovych supermafin. kdekoliv se kouknu, tak se mi zobrazi pouze obrazek, nikoliv recept. Bylo by mozne mi ho eventuelne poslat nebo to nejak nastavit, aby se to zobrazovalo? Zuzuje se mi seznam ke zkouseni novych receptu ;-D. Barca

      Vymazat
    3. Už jsem to zkusila upravit, ale ten blogger mě přivádí k šílenství :/ Snad si raději zaplatim doménu než tohle :D
      Odkaz raději i tady http://veg-ethique.blogspot.cz/2013/08/boruvkove-supermuffiny.html ;)

      Vymazat
    4. Uz to funguje. Dekuji :-) Uz si na ne brousim zuby, ale nez si natrham boruvky, tak to si jeste chvili pockam :-)

      Vymazat
    5. Není zač ;) Taky se nemůžu dočkat borůvek, až si pěkně zamodříme držtičky :D

      Vymazat
  5. rozmixovane datle jsou naprosto genialni, jeste v kombinaci s cokoladou,,,, nechapu, ze jsem si driv mohla myslet, ze mi nechutnaji a uplne jsem je ignorovala...
    mozna proto jsem to s datlemi trochu prehnala, jakoze datli neni nikdy dost :) a vysledna konzistence byla vic mokra, tak jsem z toho nadelala lzickou hrudky a budou mini susenky :p
    priste se chystam na apple pie podle Kristiny: http://youtu.be/vTIWsLhcLLU

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, krásně sladí a za super cenu :)
      Tak to holt bude déle schnout no.. V nejhorším se to dá frknout do trouby ;)

      Vymazat
  6. Pohanka se klíčí, už se těším na granolu. Chci se zeptat - zkoušela jste lískové ořechy předem namočit a pak usušit, nebo by to zplesnivělo? A goji a rozinky proplachujete nebo ne? Připadá mi, že jsou pak lépe stravitelné. Děkuji za odpověď a chválím krásný blog! Blanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lískové ořechy jsem nezkoušela, pouze mandle... Ale myslím, že by neměl být problém.. Nedávno jsem narazila na článek a tam vyráběli ořechová másla z namočených a usušených ořechů http://tasty-yummies.com/2014/03/18/how-to-make-homemade-nut-butters/
      Určitě jsou ořechy namočené a vysušené stravitelnější :)
      Do granoly jsem rozinky nechávala suché... Ale většinou je namáčím - do kaší atd, chutnají mi nacucané a méně koncentrované...

      Vymazat
    2. To je tak výborné, že ani nevydržím čekat, než to úplně doschne. Naštěstí na sluníčku to jde rychle. Dala jsem si s konopným mlékem a je to lahůdka! Díky moc za recept. B.

      Vymazat
    3. :D Nojo, u sušených RAW věcí musí člověk počítat s delší čekací dobou :D Ale tak jsem ráda, že chutná ;)

      Vymazat
  7. Mám doma ještě slušnou zásobu povidel, tak by mě zajímal váš názor, jestli by se mohly povidla osvědčit místo datlové pasty?

    OdpovědětVymazat
  8. Zatim moje nejoblíbenější jídlo z tohoto blogu. Geniální! Doporučuji všem milovníkům čokolády a musli. Líbí se mi, že v hodně receptech používáte pohanku. Děkuji za inspiraci :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jů, takový kompliment :) Děkuji moc! Pohanku mám moc ráda, líbí se mi, jak rychle naklíčí, dobře se s ní pracuje, ať už do pečeného, RAW krekrů nebo RAW polévek, smoothies. Zkrátka univerzální, chutná obilovina, která posiluje cévy a ničí křečáky. Co víc si přát :)

      Vymazat
  9. Toš toto je fakt bomba! Škoda že je výroba tak náročná na spotřebu energie, pokud tedy nemám sušičku jako vy :) Co myslíte, šla by použít čerstvá naklíčená pohanka, aby se nemusela sušit dvakrát?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, mám to supr, že nemam energeticky náročnou sušičku ;) Čerstvou nasušenou pohanku smíchanou s ostatníma surovinama bych neriskovala. Sušit naklíčenou čerstvou pohanku spolu s ostatními surovinami bude trvat mnohem déle...Než by čerstvá spolu s "pojivem" proschla, mohla by se mezitím zkazit a namnožit potvůrky... Když necháte usušit samotnou naklíčenou pohanku, poté se suší už jen to pojivo.. Myslím, že časově by to v konečném důsledku nebyla stejně žádná úspora, protože musíte vysušit uplně stejné množství tekutin (i když ve dvou krocích)

      Vymazat
    2. No jo, to je fakt s tím sušením, díky za vysvětlení. To víte, laktační psychóza :D

      Vymazat
  10. Tak už se suší, bohužel jsem ochutnala než jsem dala do sušičky a málem nebylo co sušit. Díky za super recept, už koukám co dalšího zkusím, máte tu moc lákavých receptů, díky za inspiraci.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář.
Pokud Vám neodpovím, neznamená to ignoraci, ale jednoduše jsem Váš komentář přehlídla. Nebojte se napsat znovu ;)