úterý 20. května 2014

Obědové inspirace vol. 5 - Kopřivová polévka

Recept na kopřivovou polévku jsem chtěla přidat už když sezóna kopřiv začínala. Ale vždy jsem jí dělala tak narychlo, že na focení nebyl čas. A když jsem si jednou říkala: "tak dneska si tu přípravu polévky konečně pěkně nafotím", přišla jsem z práce domů a co se nestalo? Všechny moje krásné kopřivy byly posekané...

Tímto ospravedlňuji, proč se recept na tuto klasiku objevuje až nyní, ale kopřiv je stále dost, tak na co čekat? O kopřivě jsem psala více zde (to kdyby se někdo náhodou nudil :))

Místo kopřiv můžete samozřejmě použít listový špenát, sama jsem doma měla zbytky špenátu, které bylo nutno spotřebovat, tak jsem dělala půl na půl. 


Kopřivová polévka
4 porce

Suroviny:

300 gramů červené loupané čočky v suchém stavu
3 - 4 střední mrkve
1/4 malého celeru
4 velké hrsti čerstvých kopřiv (listového špenátu)
1 cibule
1 polévková lžíce oleje
1 čajová lžička soli
3 stroužky česneku
1 polévková lžíce umeocta
sójová omáčka Shoyu na ochucení (cca 3 polévkové lžíce)
horká voda nebo zeleninový vývar


Postup:
  1. Mrkev a celer oloupejte a nastrouhejte na hrubo. Kopřivy propláchněte, spařte horkou vodou, přeceďte a nakrájejte na menší kusy.
  2. V hrnci rozehřejte olej a orestujte na jemno nakrájenou cibulku. Po několika minutách přidejte sůl, tymián, mrkev, celer a ještě minutku opékejte. Přidejte nakrájené kopřivy, zalijte horkým vývarem nebo vodou, přidejte propláchnutou čočku a vařte asi 15 - 20 minut. Vše by mělo být ponořené, možná budete muset trochu vody přilít, protože čočka něco nasaje.
  3. Nakonec přidejte prolisovaný česnek a vše rozmixujte tyčovým mixérem do hladka.
  4. Podle chuti dolaďte umeoctem a sójovou omáčkou.
Podávejte posypané opraženými slunečnicovými semínky. Jako přílohu zvolte nějaký dobrý kváskový chlebík nebo třeba krekry. My měli kukuřičné placky :)

3 komentáře:

  1. To bylo reci, ze tu budou obedove inspirace jenom zridka a uz tu mame paty dil! Jen tak dal ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Nojo, ale s létem to bude upadat :D už mam chuť jen na salátky :)

      Vymazat

Děkuji za každý komentář.
Pokud Vám neodpovím, neznamená to ignoraci, ale jednoduše jsem Váš komentář přehlídla. Nebojte se napsat znovu ;)